Volkswagen Polo autoverzekering


specialist in autoverzekeringen
Een Volkswagen Polo willen we natuurlijk graag verzekeren. Of je nu een TDI, SDI, Bluemotion of een GTI hebt’ de kortingscode wordt automatisch toegepast tijdens de berekening.

Volkswagen Polo autoverzekering berekenen

Voordat u de premies in beeld heeft moet u een aantal gegevens invullen zoals kenteken en postcode. Zodra u de verzekering af wenst te sluiten dan komt er per ommegaande een mail met een dekkingsbewijs zodat u desgewenst direct de weg op kun gaan.

Bereken de premie voor uw Volkswagen Polo autoverzekering

De voordeligste autoverzekering tonen we als eerste. U kunt nu een keuze maken en uw Volkswagen Plus autoverzekering afsluiten. Ook is het mogelijk om de voorwaarden van een aantal maatschappijen te vergelijken. De voorwaarden kunnen nogal eens verschillend zijn, dit is maatschappij afhankelijk.

Voorwaarden vergelijken

Om de voorwaarden te vergelijken vinkt u de maatschappijen aan die u wilt vergelijken. Wij zullen u dan een overzicht tonen met de maatschappijen en hun voorwaarden zodat u deze eens rustig kunt doornemen.

Wanneer u dit gedaan heeft kunt u de beste en voordeligste Volkswagen Polo autoverzekering afsluiten.

Informatie over de Volkswagen Polo
De Polo begint zijn leven in 1974 als Audi 50 en was in feite bedoeld als opvolger van de kleinere NSU modellen. De Polo wordt in maart 1975 als kale uitvoering van deze Audi op de markt gebracht. Van meet af aan werden deze modellen op dezelfde productielijn gefabriceerd in Wolfsburg. De eerste jaren was er maar één model leverbaar in twee uitvoeringen, De Polo N als instapversie en de Polo L als “Luxe” uitvoering met onder andere chromen sierlijsten. De in 1977 geïntroduceerde en op de Polo gebaseerde Volkswagen Derby is min of meer een Polo met kofferbak.

Er zijn vrijwel geen goede exemplaren meer bekend van de allereerste Polo’s, door hun extreme roestgevoeligheid.[1]

Polo 6KV

VW Polo Classic 6KV, 1996

Ongeveer een jaar na de introductie van de Polo 6N volgen de Polo Classic sedanversie en de Polo Variant stationcar als type 6KV.

Deze hebben gelijkenissen met de 6N qua uiterlijk maar verschillen onderhuids erg van de 6N Polo’s, de Polo 6KV is namelijk ontworpen op een aangepaste Volkswagen Golf III bodemgroep. Deze bodemgroep is gezamenlijk met Seat ontwikkeld, de Seat Ibiza en Córdoba maken gebruik van dezelfde bodemgroep.

Een van de grootste verschillen is te vinden onder de motorkap. Bij een 6N liggen alle motorblokken voorover gekanteld. De 6KV modellen daarentegen werden met de achterover gekantelde blokken geleverd, als het om de benzinemotoren ging.

Bij de dieselmotoren werd gebruikgemaakt van de ook in de Golf 3 verkrijgbare motoren. Leverbaar was de Polo 1.4 met 60 pk of de .6 met 75pk of de 1.6 met 100pk. Bij de dieselmotoren was er de keuze uit een 1,9l SDI met 64pk.

In 1997 kwam er uitbreiding met twee 1.9 TDI dieselmotoren met respectievelijk 90 pk of 110 pk.

Bereken de premie voor uw Volkswagen Polo autoverzekering

Polo 6N2

VW POLO 6N2

In 1999 werd de gefacelifte Polo 6N geïntroduceerd, deze ging door het leven als type 6N2. Aan de buitenzijde is de 6N2 te herkennen aan het gewijzigde front, ook de achterkant werd verfrist en aangepast. Het interieur is in vergelijking met de 6N flink onderhanden genomen. Ook het motoraanbod is flink onder handen genomen, diverse motoren zijn aangepast en verbeterd aan de steeds strenger wordende milieu-eisen. De 6N2 was leverbaar met viercilinder benzinemotoren van 1,0l 37 kW (50 pk), 1,4l 44 kW (60 pk) en 1,4l 16v met respectievelijk 55 kW (75 pk) en 74 kW (100 pk). Ook van deze facelift introduceerde Volkswagen weer een GTI-uitvoering, ditmaal ook buiten Duitsland verkrijgbaar. Deze had een doorontwikkelde 1,6l 16v motor uit de 6N met 92 kW (125 pk), ditmaal met variabele kleptiming welke vanaf 5000 toeren activeert, waardoor de motor nog wat uitbundiger trekt én klinkt. De GTI is onder andere herkenbaar aan origineel Xenon verlichting met koplampsproeiers (als enige in de 6N2-range), honingraat grillen, 10mm verlaging, een dikkere lip aan de voorzijde en originele 15″ BBS velgen met 195mm brede banden.

Bij de dieselmotoren heeft men nu naast de twee SDI’s van 60pk of 64pk ook een TDI motor van 75pk.

In augustus 2001 werd de productie van de 6N2 na twee jaar gestaakt, om plaats te maken voor de opvolger: de Polo 9N.

Share
  • 15th dec, 2015